Jeśli jeszcze nigdy nie korzystałeś z usług internetowych sklepów meblowych, bo masz pewne obawy i wątpliwości – dobrze trafiłeś! W tym artykule znajdziesz 5 powodów, dlaczego warto kupować meble przez internet.
Cena
Niższa cena produktów w sieci już chyba nikogo nie dziwi. Niemal każdy sklep stacjonarny funkcjonuje także online, a w trakcie pandemii wiele osób nie zakładało fizycznych placówek, skupiając się wyłącznie na sprzedaży w sieci. Na tle ogromnej konkurencji każdy próbuje się wyróżnić raz niższą ceną, później promocją, sekcją outletu, kodami rabatowymi, specjalnymi zniżkami rozsyłanymi newsletterem. Sklepy szukają różnych sposobów, aby klient spośród tysiąca podobnych wybrał właśnie ich stronę, a co przekona konsumenta bardziej niż obniżka cen nawet o 40%? Chyba tylko promocje 2+1 za złotówkę.
Czas
Myślisz o nowym stoliku kawowym albo wymianie mebli w salonie, ale ciągle odkładasz na później wizytę w sklepie na myśl o dojeździe, szukaniu miejsca parkingowego, korkach, długiej tułaczce, która pewnie niczym nie zaowocuje… Chyba każdy zna ten scenariusz. Najpierw jedzie się pooglądać meble. Później wraca się do domu i myśli. Na drugi dzień już zapomina się połowę obejrzanych produktów. Na koniec jedzie się znowu do tego sklepu, żeby się upewnić czy podjęliśmy słuszny wybór i albo składa się zamówienie, albo stwierdza, że te meble nie wyglądają już tak ładnie jak za pierwszym razem. I od nowa.
A w sklepie internetowym jak to wygląda? Wyciągasz telefon w wolnej chwili, przeglądasz w międzyczasie jeden sklep, drugi, trzeci… Wszystkie 10 szaf, które Ci się spodobały, masz zapisane w zakładkach, porównujesz ich wymiary, ceny, kolory. Za dwa dni wracasz do tematu i ze spokojną głową podejmujesz decyzję. Bez męczarni, masz wszystko czarno na białym. No i możesz podesłać link do znajomych, żeby Ci doradzili co wybrać.
Szeroka oferta
Sklepy stacjonarne najczęściej nie mają tyle miejsca, żeby ustawić wszystkie warianty mebli, a też nie zawsze jest w pobliżu ekspedient/ka, żeby o nich poinformować. W internetowych sklepach meblowych w intuicyjny sposób pokazane są wszystkie dostępne wersje kolorystyczne, a także można trafić na informację czy jest możliwość modyfikacji mebla na zamówienie. Niewielkie powierzchnie sklepowe są pewnym ograniczeniem dla sklepów stacjonarnych, w przeciwieństwie do internetowych sklepów meblowych, które mogą zaoferować szerszy asortyment.
Spacer po internetowym sklepie meblowym
Choć mówi się, że sport to zdrowie i oczywiście do niego zachęcamy, to bądźmy szczerzy… kilkugodzinny spacer między meblami nie należy do przyjemnych, a dla niektórych to może zakrawać nawet o sport wyczynowy. Co innego spacer po internetowym sklepie meblowym, w którym nie musisz się spieszyć, możesz zaglądać 24 godziny na dobę, porównywać produkty w łatwy sposób, a wszystkie potrzebne informacje masz podane jak na tacy. No i jak zamarzy Ci się nowa komoda tuż przed świętami, to nie musisz przedzierać się przez tłumy klientów, którzy wpadli na ten sam pomysł co Ty.
Prawa konsumenta
Najciekawszy i najbardziej pożyteczny powód na naszej liście – prawa konsumenta. Wiemy, że mało kto lubi czytać regulaminy czy ustawy. Dlatego streścimy dla Ciebie, wszystko to, czego możesz się domagać po zakupie towaru online. Masz 14 dni na odstąpienie od umowy, czyli na zwrot towaru bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów. Gwarancja jest dobrowolnie ustanawiana przez sprzedawcę, trwa przez określony przez niego czas, lecz jeśli nie podał tego terminu, wówczas odgórnie gwarancja trwa 2 lata. Gdy skorzystasz z gwarancji i Twój towar zostanie wymieniony, jej czas się odnawia, czyli obowiązuje przez taki czas, jaki ustalił sprzedawca lub 2 lata. No i prawo rękojmi, o którym wie niewielu. Rękojmia za wady (prawne i fizyczne) obowiązuje 2 lata, czyli w tym czasie możesz wykryć wadę i ubiegać się o odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, naprawę lub wymianę. Oczywiście warto zapoznać się z ustawą o prawach konsumenta i z regulaminami danego sklepu, aby nic Cię nie zaskoczyło.